menuleft

Szlaki żółty szlak
Czas przejścia 1h'
Odległość 3,0 km
Najwyższy punkt Polana Białego - 1100 m n.p.m.
Różnica wysokości 190 m
Trudność brak
Ubezpieczenia brak
Zobacz też Sarnia Skała

Trasa Szlak Czas
Dolina Białego (910 m)
Polana Białego (1100 m)
żółty szlak 1h'

Niezwykle przyjemna spacerowa trasa. Prowadzi przez jedną z dolinek reglowych. Piękna i bogata szata roślinna, a także widowiskowe kaskady i formacje skalne. Wejście do Doliny Białego znajduje się tuż za Wielką Krokwią (idąc od strony Kuźnic), dokąd najłatwiej dojść Drogą pod Reglami.

Wejście. Ścieżką przy potoku. Potem kilka kładek.
Dolina Białego (910 m) - Polana Białego (1100 m) żółty szlak 1h'

Przez dolinę wędrujemy żółtym szlakiem. Wzdłuż dróżki płynie Biały Potok, przez który kilka razy przechodzimy po drewnianych mostkach. Dokoła gęsty las, który gdzieniegdzie się przerzedza (mamy wtedy możliwość podziwiania m.in. fragmentu Długiego Giewontu). Trasa generalnie bardzo łagodna i nad wyraz lekka. Wkoło także przepiękne kaskady i wapienne skały oraz rzadkie rośliny, m.in. sosna drzewokosa, ostrożeń głowacz. Za jednym z wodospadów szlak gwałtownie skręca w prawo. Niebawem zwiększa się nieznacznie nachylenie ścieżki, która dalej jeszcze kilka razy zawija.

Prześliczna Dolina Białego. Kamiennym. Prosto.

Po pewnym czasie dochodzimy do zakrętu gdzie z lewej strony dołącz Ścieżka nad Reglami. Idąc w prawo wchodzimy na czarny szlak, który zaprowadzi nas do Czerwonej Przełęczy.

Ścieżka. Formacje. Ostatnie kilkanaście minut pod górę po kamieniach i korzeniach.

Teraz idziemy bardziej pod górę, krocząc po kamiennych schodach. Po niedługim czasie wychodzimy na Czerwoną Przełęcz.